جذاب ترین معابد تایلند

یکی از جاذبه های منحصر به فرد تایلندمعابد بودایی آن است که با وجودی که بیشتر از فرهنگ شرق دور تاثیر گرفته است.حدود 40 هزار معبد در تایلندوجود داردکه بیشتر آنها برای بازدید باز است.در این مقاله شما را با جاذبه هایی آشنا می کنیم که تایلند را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری آسیا تبدیل کرده است:

حدود 40 هزار معبد در تایلند است که بیشتر آنها برای بازدید گردشگران باز است.در هنگام بازدید از معابد دقت کنید پوشش مناسب و رفتار محترمانه داشته باشد و حتما قبل از ورود به معابد کفش خود را دربیاورید.

ادامه مطلب در سایت های هالیدی



حدود 40 هزار معبد در تایلند است که بیشتر آنها برای بازدید گردشگران باز است.در هنگام بازدید از معابد دقت کنید پوشش مناسب و رفتار محترمانه داشته باشد و حتما قبل از ورود به معابد کفش خود را دربیاورید.

  1. Wat Arun

    این معبد، به معبد ِDAWN(سپیده دم) معروف است که نام خود را از الهه آفتاب هندو ARUNA گرفته است.نمای 70متری این بنا یکی از جذابترین مناظر تایلند به خصوص در شب است.

  2. Wat Phu Khao Thong

    نام دیگر این بنا،معبد کوهستان طلایی است که در سال 1387 ساخته شده است.نمای اصلی برمه ای آن در طول زمان تخریب شده و نمایی که اکنون از آن می بینید بازسازی شده است.شاخص ترین مشخصه این بنا،گوی طلایی 2 کیلوگرمی است که در بالای آن قرارگرفته است.

    Wat Phu Khao Thong
  3. naga در Chiang Mai

    این معبد در طول تعطیلات Visakha Bucha جذابیت فوق العاده ای دارد  زیرا مراسم آیینی  که  NAGA در حوضی مملو از شمع قرار می گیرد،هر ساله در تایلند برگزار می شود.

    naga در Chiang Mai
  4. Wat Rong Khun

    این معبد که به معبد سپید معروف است،شاهکار هنرمندChalermchai Kositpipat است.سراسر بنا با رنگ سفید و قطعات آینه تزیین شده است.فلسفه بودایی در این بنا به روشنی مشهود است.

    Wat Rong Khun
  5. Grand Palace

    با وجود این که "کاخ بزرگ بانکوک" یک معبد نیست ولی یکی از جاذبه های اصلی گردشگری تایلند است که معابد مهمی را درخود جای داده است که در زیر می بینید:

    Grand Palace
  6. Wat Phra Kaew

    این بنا که به نام معبد Emerald Buddha مشهور است در مجموعه "کاخ بزرگ" قرار گرفته است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تایلند است.

    Wat Phra Kaew

  7. Wat Tham Pha Plong

    این معبدآرامش بخش در فاصله 580پایی کوهی آهکی در دل جنگل بنا شده است،

  8. Wat Suthat

    این معبد سلطنتی در بانکوک قرار دارد و ساخت آن در حدود 50سال به طول انجامید.

    Wat Suthat
  9. Wat Kutao

    مشخصه اصلی این معبد کوروکدیل خشک شده است که در تالار اصلی آن قرار دارد.

  10. Wat Chedi Luang

    این بنا در قرن 15 ساخته شده است.Emerald Buddha مشهور در اصل در گنبد این معبد قرار داشت که بعد از زلزله و ریزش بالای بنا،این مجسمه به بانکوک منتقل شد.

  11. Wat Mahathat

    این بنا یکی از 200 خرابه هایی است که در پارک تاریخی  Sukhothai قرار دارد.

    Wat Mahathat
  12. Wat Pho

    این معبد که در محوطه "کاخ بزرگ" قراردارد،یکی از قدیمی ترین معابد تایلند است. این بنا به مجسمه بودا 160 پایی که دارد،مشهور است.

    Wat Pho
  13. Khao Sok Monkey

    معبد Panturat غاری کوچک است که به معبد میمون یا غار میمون مشهور است،macaques (نوعی میمون) های زیادی در این معبد ساکن هستند.

  14. Wat Dokeung

    یکی از 18 معبد شهر تاریخی Chiang Mai است که به داشتن مجسمه های زیبا،رنگ های شاد و معماری ظریف مشهور است.

    Wat Dokeung
  15. Wat Doi Suthep

    این بنا بر روی کوهی به همین نام در نزدیکی Chiang Mai قرار دارد.بر اساس افسانه ها مکان این معبد توسط فیل سفیدی که بودا فرستاده،مشخص شده است.

    Wat Doi Suthep
  16. Wat Sri Suphan

    این معبد که به "ناحیه نقره کار " مشهور است به راحتی از سایر معابد Chiang Mai متمایز می شود زیرا تمام سطح داخلی و خارجی آن از صفحات نقره تشکیل شده است.

    Wat Sri Suphan
    Wat Sri Suphan
  17. nagas

    naga اژدهایی مار مانند است که بر اساس افسانه ها به بودا خدمت می کرده است.به همیل دلیل در مناطق کلیدی معابد بودایی شامل ورودی بنا به کار می رود.

    nagas
  18. Sanctuary of Truth

    ین بنای غول پیکر که در سواحل پاتایا قرار گرفته است،تماما از چوب ساخته شده است.تمام بنا با مجسمه های دست ساز تزیین شده است.بازسازی این بنا در سال 2025 به پایان می رسد.

    Sanctuary of Truth
  19. Wat Benchamabophit

    این معبد به "معبد مرمر" شهرت دارد و تماما از سنگ های مرمر سفیدی ساخته شده که از ایتالیا آورده شده است.این بنا،نمونه شاخصی از معابد مدرن تایلند است که تلفیقی از فرهنگ بودایی و اروپایی است.

    Wat Benchamabophit
  20. Wat Chaiwatthanaram

    این بنا در پایتخت قدیم تایلندAyutthaya قرار گرفته که حدود 2ساعت از بانکوک فاصله دارد.

    Wat Chaiwatthanaram
  21. a Million Bottles

    معبد Wat Lan Kuad که به معبد "یک میلیون بطری" مشهور است،به راستی از بیش از 1میلیون بطری شیشه ای ساخته شده است و یکی از منحصر به فرد ترین بناهای تایلند است.راهبان این معبد هنوز بطری های بازیافتی را برای گسترش معبد جمع آوری میکنند.

    a Million Bottles

 

عینکسایت های هالیدیعینک