با دوشنبه پایتخت تاجیکستان بیشتر آشنا شویم
شهر DUSHANBE پایتخت تاجیکستان،کمتر از 100سال است که به عنوان شهر شناخته می شود.نام این شهر از بازارهای هفته ای گرفته شده که دوشنبه ها در این شهر برگزار می شده است.

بیشتر بناهای این شهر تحت تاثیر معماری شوروی سابق است و مشعل های محلی TURKIC در برخی از ساختمان های مرکز شهر دیده می شود. 
مشاهده ترکیب فرهنگ اسلامی و غیردینی در DUSHANBE جذاب است.البته،این موضوع در مناطق بومی نزدیک به مرز AFGHANISTAN متفاوت است. 
RUDAKI PROSPEKT،یکی از مناطق اصلی شهر است که پارک های مسقف و کافه های بی نظیری دارد.تاثیر فرهنگ شوروی سابق بر ساختمان های این منطقه به روشنی مشهود است.

Twin Tower

در نزدیکی RUDAKI،بعد ازمجتمع تجاری "TWIN TOWER"،تندیس SOMONI است.این تندیس،مهم ترین جاذبه گردشگری DUSHANBE است. این تندیس 35متر ارتفاع دارد و بر فراز آن طاقی قرارگرفته که از طلا ساخته شده است.

Somoni

در کنار تندیس SOMONI،کاخ عظیم ریاست جمهوری EMOMALII RAHMON قرار دارد.امکان بازدید از خود کاخ وجود ندارد ولی پارکی که روبروی آن است فواره ها و آثار تاریخی زیبایی دارد.از مهم ترین آنها می توان به طاق TAJIK موزاییک کاری شده باشکوهی اشاره کرد که مربوط به زمان شوروی سابق است.

Tajik Mosaic

از مراکز تجاری مشهور DUSHANBE می توان به CENTRAL SHOPPING CENTRE در مجاورت RUDAKI و بازار SHAKH MANSUR در مرکز شهر اشاره کرد.

Tajik Mosaic
منبع:HiHoliday.ir