دبی،شهر آسمان خراش ها و مراکز تجاری است.این شهر از بیابان به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است.جدید ترین تور های دبی و مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر را در ادامه باهم مرور می کنیم.

دبی

 

برای مشاهده ادامه مطلب به سایت ما سر بزنید


  1. BURJ KHALIFE

    شاخص ترین ساختمان دبی،برج خلیفه است که با 829.8 متر ارتفاع بلند ترین برج جهان است.پربازدید ترین بخش برج خلیفه،OBSERVATION DOCK در طبقه 124 این برج است که میتوان نمای صحرا را از یک سو و نمای دریا را از سوی دیگر دید.این بخش در سال 2010 ساخته شد.در محوطه برج خلیفه،باغ های زیبا و آب نماهای جذاب مانند DUBAI FOUNDATION قرار دارد.DUBAI FOUNDAITOD بلند ترین نمایش آبی جهان را روزانه بین ساعات 8:30 تا 13:00 برگزار می کند.این آبنما مانند آبنمای مشهور BELLAGIO، LAS VEGAS طراحی شده است.

    Burj Khalife
  2. DUBAI MUSEUM

    موزه دبی،درقلعه AL-FAHIDI قرار دارد که در سال 1787 ساخته شد.دیوار های این قلعه،از بلوک های مرجانی ساخته شده است.طبقه بالایی AL-FAHIDI FORT با پایه های چوبی که “HANDELS” نامید می شوند،حمایت میشود.این قلعه درگذشته به عنوان پادگان و زندان استفاده شده است.در ابتدای ورودی،نمایشگاهی از نقشه های قدیمی EMIRATI دیده می شود.راهروی سمت راست،موزه اسلحه و راهروی سمت چپ مربوط به آلات موسیقی EMIRATI است.

    طبقه زیرین،سالن هنر های نمایشی است که تصاویر متغییری از سبک زندگی مردم امارات قدیم را به نمایش می گذارد و در بخش باستان شناسی ALQUSAS،نمایی از گورهای 3و4 هزار ساله قرار گرفته است.

    DUBAI MUSEUM
  3. BASTAKIA(دبی سابق)

    محله BASTAKIA در اواخر قرن 19 برای تاجران پارسی ساخته شد.این تاجران که عمده تجارت آنها بر مروارید و پارچه بود،به دلیل نبود مالیات تجاری به دبی روی آورده بودند.ساختمان های این محله در قسمت فوقانی داری بادگیر هستند که از عناصر اصلی معماری ایرانی است و توسط تاجران پارسی به BASTAKIA آورده شده است.

    BASTAKIA
  4. خانه SHEIKH SAEED AL-MAKTOUM

    SHEIKH SAEED AL-MAKTOUM در سال های 1921-1958 حاکم دبی بوده است.خانه ی این حاکم نمونه بینظیری از معماری عربی است.بنای اصلی در سال 1896 توسط پدر SHEIKH SAEED ساخته شده ولی بعد تخریب شد.بنای کنونی در کنار بنای اصلی و به سبک آن ساخته شده است.

    DUBAI MUSEUM OF HISTORICAL PHOTOGRAPH AND DOCUMENT ، شامل عکس های قدیمی بی نظیری از دبی در سال های 1948-1953 است.

    در این ساختمان نامه ها،سکه ها و تمبرهای گوناگون وجود دارد که سیر تحول EMIRATE را نشان می دهد.

    ساعات بازدید از این موزه،شنبه تا پنج شنبه 8:30AM-8:30PM و جمعه ها 8:30PM-3 است.

    خانه SHEIKH SAEED AL-MAKTOUM
  5. DUBAI CREEK

    DUBAI CREEK،شهر را به دو بخش: DEIRA در شمال و BUR DUBAI از جنوب تقسیم می کند.این تنگه،نقش مهمی در رشد شهر از 4000 سال پیش داشته است.در بستر DUBAI CREEK ، DHOW WHORFAGE قرار دارد.در این اسکله چندین لنچ لنگر انداخته اند که بیش از 100 سال قدمت دارند.اکثر کشتی های این اسکله به کویت،ایران،عمان،هند و آفریقا سفر می کنند.

    برای عبور از این تنگه،می توانید سوار یکی از لنچ های شوید که به عنوان کشتی تفریحی،گردشگران را بین BUR DUBAI و DEIRA جا به جا میکنند.

    DUBAI CREEK
  6. مسجد JUMEIRAH

    مسجد JUMEIRAH ،زیبا ترین مسجد دبی است،یک کپی دقیق از مسجد AL-AZHAR قاهره که از نظر اندازه،8برابر آن است.مسجد JUMEIRAH در زمان سلسله FATIMID با 2 مناره ساخته شد.

    مسجد JUMEIRAH
  7. DEIRA SOUK

    DEIRA،در بستر شمالی DUBAI CREEK قرار دارد و منطقه ای است که ملیت های مختلف را در خود جای داده است. ترکیب لنچ های قدیمی که در این ساحل لنگر می اندازند و هتل ها و ساختمان های مدرن،جذابیت ویژه ای به DEIRA بخشیده است.مهم ترین جاذبه گردشگری DEIRA،بازار های (SOUK) سنتی آن است.DEIRA GOLD SOUK به عنوان بزرگ ترین بازار طلای جهان شتاخته شده است و به همین دلیل دبی را “CITY OF GOLD” می نامند.

    جواهرات از هر نوع و هر برندی از سنتی گرفته تا مدرن را می توانید در این بازار پیدا کنید.

    DEIRA SPICE SOUQ ، ادویه های متنوعی را ارائه می دهد. این بازار در سال 1830 ساخته شده است.

    DEIRA SOUK
  8. بزرگراه SHEIKH ZAYED

    بزرگراه SHEIKH ZAYED ، شاهراه اصلی شهر دبی است.

    این اتوبان با 8 لاین،گاردهایی از شیشه،فولاد و استیل دارد.

    COURTYARD TRADE TOWER (اتوبان SHEIKH ZAYED ) چشم اندازی تمام نما از فراز آخرین طبقه خود دارد. GOOLF AND DIAMOND PARK AND MUSEUM (اتوبان SHEIKH ZAYED) با داشتن 118 سازنده و 30 فروشنده مقصد قطعی دوستداران جواهرات است.

    موزه این مجموعه،تاریخ جواهرات عربی و همچنین کارگاه های سازندگان جواهر را نمایش می دهد.

     بزرگراه SHEIKH ZAYED
  9. مسجد BASTAKIA

    مسجد BASTAKIA،یکی از جذاب ترین مساجد امارات متحده عربی (UAE) است.این مسجد مشبک کاری های ظریفی دارد که با نقاشی دیواری های سفید رنگ،زیباتر شده است.

    از نزدیکی مسجد BASTAKIA،بقایای DUBAI CITY WALL قرار دارد در اواسط قرن 19 از مرجان و سنگهای آهکی ساخته شده است.

    مسجد BASTAKIA
  10. HERITAGE AND DIVING VILLAGE

    شهرک فرهنگی دریایی دبی شامل میراث معماری،فرهنگی و دریایی شهر دبی است.جزئیات ساخت لنچ و صید مروارید که 2 صنعت اصلی در دبی قدیم بوده اند،سبک زندگی عرب های بادیه نشین(BEDOUIN)،روستا های ساحلی و خانه های پارسی در این شهرک نمایش داده میشود همچنین قهوه خانه سنتی و یک فروشگاه کوچک در شهرک فرهنگی و دریایی دبی قرار دارد که در آن سفالگران و بافندگان هنر خود را ارائه می دهند. رقص و موسیقی سنتی در این مکان اجرا می شود.از ماه اکتبر تا آپریل،گردشگران می توانند از توصیه های حکیمان طب سنتی بهره بگیرند.

    HERITAGE AND DIVING VILLAGE
  11. DUBAI AQUARIUM

    یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی،آکواریم مشهور این شهر است که بیش از 140 گونه مختلف از جانواران دریایی را در خود جای داده است.آکواریم دبی در طبقه همکف DUBAI MALL قرار دارد و بازدید از این آکواریم برای بازدید کنندگان DUBAI MALL آزاد است.همچنین،از طریق باغ وحش دریایی (UNDERWATER ZOO) می توانید وارد آکواریم دبی شوید.

    از تفریحات محبوب این مجموعه می توان به تور قایق کف شیشه ای،بر روی آکواریم و غواصی در محوطه کوسه ها اشاره کرد.

    ساعات بازدید این آکواریم دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 10 شب و شنبه و یکشنبه از ساعات 10 صبح تا 12 شب است.

    DUBAI AQUARIUM
  12. DUBAI MALL

    DUBAI MALL ، مشهور ترین مرکز خرید دبی است که به BURJ KHALIFA و DUBAI AQUARIUM راه دارد.همچنین در این مرکز خرید،پیست اسکی روی یخ،پارک بازی و مجموعه سینما قرار دارد.FOOD CORE و فروشگاه های بی شماری در مرکز خرید دبی وجود دارد.تقریباً همیشه مراسم های ویژه نظیر موسیقی زنده و FASHION SHOW در DUBAI MALL برگزار می شود و مشهور ترین آن ها فستیوال خرید دبی در ژانویه و فوریه و فستیوال DUBAI SUMMER SUPERISE در جولای و آگوست است.

    DUBAI MALL
  13. BURJ AL-ARAB

    برج العرب ، بلند ترین هتل جهان با 321 متر ارتفاع است که در جزیره ای مصنوعی در سواحل شهر دبی قرار دارد. این برج طوری طراحی شده که تداعی گر بادبان کشتی عربی باشد.زیبایی BURJ AL-ARAB در شب،با نور پردازی های جذاب،چندین برابر می شود. این هتل،یکی از گرانترین هتل های جهان است که لوکس ترین سوئیت ها را ارائه می دهد. اگرقصد اقامت در برج العرب را ندارید می توانید از صرف شام در دستوران زیر دریایی AL-MAHRA برج العرب که از دیوار ها تا سقف سالن آن شیشه ای است و بار SKY VIEW در طبقه 27 این برج،لذت ببرید.

    BURJ AL-ARAB
  14. JUMERAH BEACH

    ساحل JUMEIRAH،محبوب ترین ساحل دبی از دید گردشگران است.به همین دلیل هتل های زیادی در امتداد این ساحل برای اقامت گردشگران قرار دارد.

    JUMEIRAH BEACH از امکانات تفریحی نظیر رستوران و مراکز ورزش آبی بی نظیری دارد.

    JUMERAH BEACH
  15. EMIRATES MALL

    مرکز خرید امارات،یکی از مشهورترین مراکز خرید شهر دبی است که بی نظیر ترین امکانات اسکی را دارد.در پیست اسکی مسقف این مرکز خرید CHAIR LIFT و محوطه پنگوئن قرار دارد و دمای کل پیست همیشه -4 درجه است.

    از سایر اماکانات مرکز خرید EMIRATES، میتوان به مجموعه سینما،پارک بازی،FOOD CORE و فروشگاه های بی شمار اشاره کرد.

اگر علاقمند به بازدید از این جاذبه های گردشگری هستید میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید:

منبع:HiHoliday.ir