مفهوم لحظه آخری در تور لحظه آخری یا بلیط لحظه آخری چیست
شاید بارها اصطلاح لحظه آخری در عباراتی مانند بلیط لحظه آخری یا تور لحظه آخری به گوشتان خورده باشد اما مفهوم دقیق آن را ندانید پس در این مقاله با ما همراه باشید.

با افزایش تعداد پرواز چارتر، هتل چارتر یا هتل گارانتی مفاهیمی نظیر بلیط لحظه آخری و تور لحظه آخری در صنعت گردشگری جای خود را باز کردند.

بلیط لحظه آخری به بلیط چارتری گفته می شود که به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت و همچنین نزدیکی به زمان پرواز ( کمتر از 24 ساعت) معمولا با نرخی به مراتب کمتر از نرخ نرمال بلیط هواپیما به فروش می رسد.

تور لحظه آخری نیز به طور مشابه تور مسافرتی است که به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت و نزدیکی به زمان برگزاری تور و با توجه به اینکهپرواز چارتر و یا هتل گارانتی می باشد,غالبا با قیمتی بسیار پایین تر از نرخ معمول آن تور مسافرتی ارائه می شود.

تور لحظه آخری به مقاصد گردشگری داخلی مشهور مانند تور مشهد,تور کیش و مقاصد گردشگری خارجی پر بازدید نظیر تور استانبول همواره طرفداران زیادی دارد.

های هالیدی به عنوان مرجع گردشگری آژانس های مسافرتی، جدیدترین و متنوع ترین تور مسافرتی اعم از تور لحظه آخری، تور ایرانگردی،تور طبیعت گردی و خارجی و همچنین آفرهای ویژه را در تور مسافرتی های هالیدی به شما ارائه می دهد. در ضمن لیستی کامل و متنوع از بلیط چارتر به کلیه مسیرهای پروازی داخلی و مسیرهای پروازی موجود خارجی را در غالب موتور جستجوی هوشمند های هالیدی می یابید.

image

پرواز چارتر چیست

  • تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
پروازهای چارتری به پروازهای گفته می شود که بنا به سفارش یک ارگان یا شرکت یا سازمانی به اجاره در می آید. این نوع پروازها به صورت یک طرفه،دوطرفه(رفت و برگشت) با قراردادی مدت دار با یک ایرلاین انجام می شود.

بر خلاف باور برخی،, بلیط لحظه آخر و یا تور لحظه آخر با تور و یا بلیط چارتر تفاوتی ندارد و در واقع همان تور مسافرتی و یا پرواز چارتراست که با توجه به شرایط خاص که بیش تر مطرح شد و در نتیجه پایین آمدن قیمت عنوان بلیط لحظه آخری یا تور لحظه آخری را گرفته است.

نرخ بلیط لحظه آخری و به خصوص تور لحظه آخری بسته به اینکه پرواز و یا تور داخلی یا خارجی است, بین 10 تا 50 درصد کمتر از نرخ اصلی عرضه می شود مواردی مانند اینکه برای در LOW و HIGH SEASON گردشگری قرار دارد و همچنین در ساعات پروازی پرطرفدار مقصد گردشگری موردنظر ارائه می شود و یا در روزهای کاری و یا تعطیلات اخر هفته یا مناسبتی خاص برگزار شود، روی قیمت پرواز و یا تور لحظه آخری تاثیرگذار است به طوری که برای مثال نرخ تور لحظه آخری که در LOW SEASON برگزار می شود، قابل مقایسه با نرخ همان تور لحظه آخری در HIGH SEASON نیست.

منبع:مرجع گردشگری های هالیدی