مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا
پاتایا در شرق تایلند 100 کیلومتر از بانکوک فاصله دارد. پاتایا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تایلند خصوصا در فصل تابستان است. در این مقاله مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا به همراه جدیدترین تور پاتایا را به شما معرفی می کنیم.

پاتایا برای هر گردشگری جاذبه های گردشگری خاص خود دارد: ورزش های آبی، خرید، غذاهای تایلندی و گردش های شبانه. با اینکه پاتایا به مرکز جشن تایلند معروف است ولی جاذبه های گردشگری پاتایا، ماجراجویان و دوست داران هنر و فرهنگ را هم در بر می گیرد.
برای سفر به پاتایا دو روش را پیشنهاد می کنیم: سفر با تور پاتایا و یا سفر به پاتایا با پرواز مستقیم تهران-بانکوک.
اگر اولین بار است سفر به تایلند را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنید، انواع تور تایلند نظیر تور ترکیبی بانکوک-پاتایا, تور پاتایا-پوکت و یا تور پاتایا گزینه مناسب تری است که لیست کامل تور تایلند در تور مسافرتی های هالیدی موجود است.

1. SANCTUARY OF TRUTH

Pattaya

تماماً از چوب ساخته شده و حتی یک میخ آهنی در ساخت SANCTUARY OF TRUTH (معبد حقیقت) به کار نرفته است. معبد حقیقت پاتایا فضایی رویایی دارد: معماری هنری، زیارتگاه مذهبی و بنایی فرهنگی. بنای معبد حقیقت از چهارجناح تشکیل شده که مربوط به آیین های و نمادهای تایلند، خمر (KHMER)، چین و هند است. ساختار و معماری این معبد بسیار تأثیرگذار است.
این مجموعه توسط Lek viriyaphant، میلیونر تایلندی بازسازی شد که ثروت خود را صرف مرمت SANCTUARY OF TRUTH و پروژه های تاریخی نظیر شهر باستانی تایلند در نزدیکی BANGKOK کرد که در خطر تخریب بودند.
هر گوشه این ساختمان 105 متری با کنده کاری های چوبی از خدایان و الهه های هندی و بودایی تزیین شده است. تور پاتایا برای بازدید از معبد حقیقت تایلند 30 دقیقه به طول می انجامد.
ساعات بازدید: 8am-6pm
اطلاعات بیشتر در سایت مجموعه:  www.sanctuaryoftruth.com

2. ANEK KUSALA SALA

Pattaya

از جمله مقاصد گردشگری تایلند که بی شک جز برنامه برگزار کنندگان تور تایلند به خصوص تور پاتایاست. این موزه بیش از 300 نمونه از جذاب ترین هنرهای چینی که بیش تر مجسمه های برنجی و برنزی هستند و توسط Sa-nga kulkobkiat از بومیان تایلند که در چین بزرگ شده جمع آوری شده است. موزه ANEK KUSALA SALA تایلند، موزه ای دوستانه میان دو کشور چین و تایلند است.
طبقه اول موزه به غرفه هنرهای جاودان چین اختصاص دارد.
در تراس طبقه دوم موزه، مجسمه غول آسای راهبان شائولین قرار گرفته است. در نزدیکی آن، مجموعه ای از مجسمه هایست که زندگی روزمره مردم تایلند را به تصویر کشیده اند.
ساعات بازدید: 8am-5pm

3. KO LARN

Pattaya

جزیره KO LARN جزیره کوچکی است که حدود 7 کیلومتر از مرکز پاتایا فاصله دارد. 5 ساحل KO LARN میزبان بیش از 5000 گردشگر در آخر هفته هاست.
کشتی های مسافربری، پاتایا را 5 بار در روز با نرخ 30 B به مقصد جزیره KO LARN ترک می کنند که این سفر دریایی 45 دقیقه به طول می انجامد.

4. KHAO PHRA TAMNAK

Pattaya

KHAO PHRA TAMNAK مجسمه بودای طلایی بزرگی است که در بالای تپه جنگلی بین jomtien و جنوب پاتایا قرار دارد. قدمت مجسمه KHAO PHRA TAMNAK به زمانی می رسد که پاتایا یک جزیره کوچک ماهیگیری بود.
روی تپه مجاور پارکی تاریخی است که نمای AO PATTAYA از فراز آن در هنگام غروب دیدنی است.
ساعات بازدید: تمامی ساعات روز

5. ART IN PARADISE

Pattaya

بیش تر مردم تایلند برای گرفتن سلفی های متفاوت به موزه ART IN PARADISE می روند. در سفر به تایلند، این موزه را در برنامه تور پاتایا خود قرار دهید و در میان نقاشی های سه بعدی دایناسور، آبشار و... عکسهای به یادماندنی بگیرید.
ساعات بازدید: 9am-9pm
اطلاعات بیشتر در سایت مجموعه: www.artinparadise.co.th

6. GRETA FARM

Pattaya

در مجموعه روستایی Greta پاتایا، بزغاله ها، اسب ها و گاوها ستاره های این جاذبه گردشگری تایلند هستند که ترکیبی از باغ وحش های کوچک، رستوران، کلوپ ورزشی و پارکهای تفریحی است.
ساعات بازدید: 7am-11pm
اطلاعات بیشتر در سایت مجموعه: www.gretafarm.com

7. UNDERWATER WORLD

Pattaya

مجموعه دنیای زیر آب پاتایا، بزرگترین آکواریوم تایلند و البته منطقه است. از جمله بخش های پر طرفدار UNDERWATER WORLD پاتایا KOI FEEDING است.
ساعات بازدید: 9am-6pm
اطلاعات بیشتر در سایت مجموعه: www.underwaterworldpattaya.com

8. DOLPHIN ROUNDABOUT

Pattaya

یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری پاتایاست.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی