جاذبه های گردشگری آذربایجان در بافت قدیم باکو
آذربایجان کشوری که در حاشیه دریای خزر کشیده شده و روز به روز محبوبیت بیشتری بین گردشگران پیدا می کند. با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به باکو شامل بلیط و تور آذربایجان، بهترین زمان سفر و جاذبه های آن را در اختیار شما قرار دهیم.

آذربایجان نیز همچون همسایه خود استانبول، هم در دو قاره آسیا و هم در قاره اروپا واقع شده و در طول تاریخ، امپراتوری های فراوانی را در خود جای داده است.

تجمع نفت و همچنین جاذبه های گردشگری آذربایجان، باکو پایتخت آن را به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل کرده است که البته تمدن و مهمان نوازی مردم آذربایجان را هم در این باره نمی توان نادیده گرفت.

برای سفر به آذربایجان دو گزینه پیش روی شما قرار می دهیم:
پرواز مستقیم باکو
تور آذربایجان

image

درباره باکو پایتخت آذربایجان چه می دانید

  • تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان،بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است.این شهر بر ساحل غربی دریای خزر قرار دارد.پارک‌های ساحلی گوناگون و برنامه‌های هنری از جمله موسیقی،تئاتر و اپرا از جاذبه های گردشگری باکو است.

بهترین زمان سفر به آذربایجان

ماه های آپریل تا اکتبر، گرمترین ماه های سال در آذربایجان است که در ماه های ژانویه و آگوست به 30 درجه سانتی گراد می رسد.
با وجود این، تعطیلات زمستان هم زمان مناسبی برای سفر به آذربایجان است. در فوریه که درجه حرارت به 10 درجه سانتی گراد می رسد، بهترین زمان برای بازدید از بافت تاریخی آذربایجان می باشد.

جاذبه های گردشگری آذربایجان

کاخ SHIRVANSHAHS

تور آذربایجان

این کاخ سنگی که در قرن 15 بر فراز تپه بنا شد، محل حکمرانی شاهان آذربایجان در قرون وسطی بوده است. کاخ SHIRVANSHAHS آذربایجان اخیرا بازسازی و برای بازدید گردشگران آماده شده است.

برج MAIDEN

تور آذربایجان

بی شک، برج MAIDEN باکو، مهم ترین جاذبه گردشگری آذربایجان محسوب می شود که در قرن 6 و 7 قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. این برج بی نظیر بخش های مختلفی از قبیل عبادتگاه، دژ دفاعی، برج دیدبانی و موزه دارد که به تازگی به مجموعه اضافه شده است.

موزه ملی آذربایجان

تور آذربایجان

این موزه که بین میدان فواره و بافت تاریخی باکو قرار دارد، ممکن است از نگاه گردشگران مخفی بماند. برای ورود به موزه باید زنگ بزنید تا راهنمای موزه نویسندگان آذری، پارسی، عربی و ترک قرن 9 تا 20 به ویژه شاعر پارسی، نظامی گنجوی را به شما معرفی کند.

موزه فرش آذربایجان

تور آذربایجان

با وجود اینکه بافت قدیم آذربایجان، مملو از گالری ها و فروشگاه های فرش است ولی بی نظیرترین نمونه های فرش را می توانید در موزه فرش آذربایجان بیابید. ساختمان این موزه که به تازگی و در سال 2014 تاسیس شده، خود معماری چشم نوازی دارد که شبیه فرشی رول شده ساخته شده است. در موزه فرش آذربایجان بیش از 2000 اثر هنری در سه بخش فرش های دست بافت، ابریشم و ماشینی به نمایش گذاشته می شود.
همچنین سوغات آذربایجان را از این موزه تهیه کنید.

فونیکولر باکو

تور آذربایجان

این فونیکولر، تجربه ای رایگان به همراه تماشای نمای زیبای شهر باکوست که دیگر نیازی ندارید برای دیدن جاذبه های گردشگری باکو نظیر مسجد آبی و آتشکده آذربایجان، از ارتفاعات بالا بروید و هر 30 دقیقه یک بار قابل دسترس می باشد.

موزه هنرهای مدرن آذربایجان

تور آذربایجان

موزه هنرهای مدرن آذربایجان که در سال 2009 افتتاح شد، در کنار کارهایی از PICASSO و DALI، هنرهای آذربایجانی از سال 1980 تاکنون را به نمایش می گذارد. همچنین فروشگاه فروش صنایع دستی آذربایجان، کتابخانه و کافه از جمله سایر بخش های موزه هنرهای مدرن باکوست.

سنگ نبشته QOBUSTAN

تور آذربایجان

حدود 60 کیلومتر خارج از باکو، QOBUSTAN، میزبان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری آذربایجان است: سنگ نبشته ای که بر زیبایی های طبیعی منطقه افزوده است. در ابتدا وارد موزه ای می شوید که اطلاعات لازم درباره سنگ نبشته QOBUSTAN را پیش از بازدید از آن در اختیار شما قرار می دهد.

آتشکده آذربایجان

تور آذربایجان

سعی کنید بازدید از آتشکده آذربایجان را که در ایالت ABSERON قرار دارد، به آخر روز موکول کنید تا از تماشای غروب آفتاب در این بنای تاریخی آذربایجان کمال لذت را ببرید. آتش این آتشکده با گاز طبیعی منطقه روشن است.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی