راهنمای سفر به استانبول

بسیاری از ایرانی ها ، استانبول را به عنوان اولین انتخاب خود به قصد خرید و تفریح می دانند. به دلیل نزدیکی فرهنگ مردمان این کشور با فرهنگ ایرانی ، جاذبه های گردشگری فراوان و شاهراه بودن استانبول از جهت اقتصادی ، این شهر را می توان در زمره ی اولین مکان های گردشگری مناسب ایرانیان دانست.

جاذبه های گردشگری استانبول

از مناطق گردشگری معروف استانبول می توان به مسجد ایا صوفیه و سلطان احمد اشاره کرد. همچنین می توانید از قلعه های تاریخی و موزه های استانبول دیدن نمایید. اما طبیعت و جغرافیای منحصر به فرد استانبول بی شک غیر قابل انکار است.

عکس استانبول
عکس استانبول

رزرو هتل در استانبول:

میتوانید در هتل های ارزان و شیکی مانند Niles به فاصله 10 دقیقه تا مسجد تاریخی سلطان محمود و یا هتل تاریخی Dersaadet اقامت کنید. قیمت این هتل ها شبی حدود 80 تا 100 دلار برای 2 نفر می باشد که نسبت به امکانات و کیفیت مناسب است.

چطور به استانبول سفر کنیم؟

شما می توانید از طریق سایت های هالیدی از آخرین تورهای مسافرتی استانبول مطلع شوید و یا برای خرید بلیط استانبول اقدام نمایید.
عکس استانبول

درباره ی استانبول:
غذاهای استانبول:
  • غذاهای ترکیه با غذاهای ایرانی تفاوت چندانی ندارد پس نگران مزاج خود نباشید. از معروف ترین غذاها می توان به ساندویچ های گوشت و نان کنجدی اشاره کرد.
  • زبان: زبان بیشتر مردم ترکیه ترکی است ولی درصد کمی هم به زبان کردی و ترکی آذربایجانی صحبت می کنند.
  • دین: دین مردم ترکیه اسلام میباشد و دارای حکومتی سکولار هستند.
  • آب و هوا: به دلیل مجاورت استانبول با دریای مدیترانه دارای آب و هوایی متفاوت میباشد.تابستان ها گرم و زمستان های سرد.
  • واحد پول: واحد پول این کشور لیر ترکیه است.
  • مراکز خرید استانبول: استانبول دارای مراکز خرید متنوع ، ارزان و مناسب برای تمامی سلیقه هاست در واقع یکی از دلایل سفر به استانبول خرید می باشد.
  • اختلاف ساعت با ایران: اختلاف ساعت با ایران: اختلاف ساعت با ایران تقریبا 30 دقیقه است.
  • حمل و نقل در استانبول: استانبول یکی از متراکم ترین شهر های جهان است و همین موضوع حمل و نقل را برای گردشگران تور های مسافرتی کمی دشوار کرده اما نگران نباشید با توسعه های اخیر اینک استانبول دارای انواع مختلف خدمات حمل و نقل اعم از مترو و اتوبوس و یا حتی قایق برای گشت و گذار می توانید استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. http://hiholiday.ir