تور چیانگ مای دریچه ای به شگفتی های تایلند
چیانگ مای شاخص ترین مقصد گردشگری تایلند در شمال این کشور است. راهنمای سفر به چیانگ مای شامل جاذبه های گردشگری، بلیط و تور چیانگ مای را در این مقاله در اختیار شما قرار می دهم.

جو آرام چیانگ مای شاید در نگاه اول برای گردشگران جذاب نباشد ولی بعد از سفر به بانکوک با آن همه شلوغی و هیاهو، بازدید از چیانگ مای آرام و صمیمی واقعا میچسبد. از آنجا که پرواز یا تور مستقیم به چیانگ مای از ایران برگزار نمی شود. تور تایلند که به صورت ترکیبی با بانکوک و یا سایر مقاصد گردشگری مهم تایلند اجرا می شود بهترین گزینه است. البته گزینه دوم تهیه بلیط بانکوک است که با پرواز داخلی، قطار یا اتوبوس می توانید به چیانگ مای سفر کنید.

image

درباره تایلند و بهترین زمان سفر همراه با تورهای متنوع

  • تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
تضاد سنت و مدرنیته در بانکوک تقریبا در هر سفری احساس می شود مرکز تاریخی شامل معابد مشهور، بازارهای محلی و کاخ بزرگ ساخته قرن 18 است که از مرکز تجاری بانکوک که بوتیک های مدرن,بارها و کلوپ هارا درخود جای داده، جدا شده

جاذبه های گردشگری چیانگ مای غذاهای تایلندی، جنگل ها و گونه های جانوری متنوع را شامل می شود. با وجود آرامش، چیانگ مایی سرشار از شگفتی هاست.
تفریحات مهیجی در چیانگ مای در انتظار شماست: رپلینگ، گردش جنگلی، رفتینگ، ATV، کوه پیمایی و البته فیل سواری.

در ادامه هفت مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری چیانگ مای را به شما معرفی می کنم.

پارک طبیعی فیل ها چیانگ مای

تور تایلند

چیانگ مای به زیستگاه فیل ها شناخته می شود که مهم ترین آنها پارک طبیعی چیانگ مای است. گردشگران زیادی از سراسر جهان به این پارک می آیند تا برای یک روز فعالیت داوطلبانه نظیر غذا دادن به فیل ها داوطلب شوند. این تجربه نوعی آموزش است: نه تنها زمانی را نزدیک فیل ها می گذرانید بلکه با دیدگاه بومیان تایلند درباره فیل ها نیز بیشتر آشنا می شوید.
ورودی: THB 2500 برای بزرگسالان و THB 1250 برای کودکان

DOI INTHANON

تور تایلند

DOI INTHANON بلندترین قله تایلند، جذابیت های منحصر به فردی دارد. پیشنهاد می کنم با تور طبیعت گردی که هتل محل اقامت شما برگزار می کند همراه شوید که بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند در این منطقه نظیر چندین آبشار، قبایل و دو معبد که به افتخار شاه پیشین ساخته شده به همراه حمل ونقل و وعده غذایی را شامل می شود. تماشای غروب آفتاب از ارتقاع 8400 پایی تجربه ای شگفت انگیز است که از تور چیانگ مای در خاطرتان می ماند.
ورودی: 200THB برای بزرگسال و 100THB کودک

بازار چیانگ مای

تور تایلند

شگفتی بازارهای چیانگ مای در این است که تنوع سوغات تایلند در این منطقه از کل کشور بیشتر است. اگر قصد خرید سوغات در تور تایلند دارید، وقت خود را با گشتن در میان اجناس دست ساز گرون قیمت بانکوک هدر نکنید چرا که تقریبا هر چیزی را می توانید در چیانگ مای با قیمتی کمتر پیدا کنید. سه نمونه از بهترین بازارهای چیانگ مای را به شما معرفی می کنم:

بازار ورودی چیانگ مای

هر شب دستفروشان فروشگاهی در ورودی چیانگ مای برپا می کنند و هرچیزی از کیف دستی و نقاشی گرفته تا انواع غذاهای تایلندی را می توانید پیدا کنید. این بازار هفت شب هفته برپاست ولی پیشنهاد می کنم در طول هفته از این بازار دیدن کنید چرا که آخر هفته دستفروشان کمتری در این بازار شرکت می کنند.

image

تجربه سفری هیجان انگیز با تور سامویی

  • تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵
کوسامویی دومین جزیره بزرگ تایلند، اخیرا در بین گردشگران ایرانی محبوبیت ویژه ای یافته است. در نظر داریم در قالب این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری کوسامویی و راه های سفر به تایلند نظیر بلیط و تور تایلند آشنا کنیم.

یکشنبه بازار چیانگ مای

برنامه تور تایلند شما طوری تنظیم شده که نمی توانید در طول هفته به بازار ورودی چیانگ مای بروید؟ نگران نباشید، بازاری برای آخر هفته هم هست. در این بازار خوراکی، چراغ های دست ساز، عروسک، صابون، زیورآلات، دست سازهای چوبی، پوشاک و هزاران جنس دیگر به فروش می رسد. یکشنبه بازار چیانگ مای هم در بین گردشگران و هم مردم بومی محبوبیت ویژه ای دارد. پیشنهاد می کنم در ساعات اولیه به یکشنبه بازار بروید.
این بازار در امتداد جاده RACHADAMNOEN در سه ردیف برپا می شود. 2 تا 3 ساعت از برنامه تور چیانگ مای خود را به این بازار اختصاص دهید. پول نقد را فراموش نکنید چون برای چونه زنی در این بازار به پول نقد همراه با کمی حوصله نیاز پیدا می کنید.

بازار شبانه چیانگ مای

آماده چونه زنی شوید چرا که بازار شبانه چیانگ مای مخصوص گردشگران است. منظورم این نیست که در این بازار جنس ارزشمندی پیدا نمی کنید؛این بازار پر از لباس و اجناس تزیینی است. جذاب ترین بخش رفتن به بازار شبانه چیانگ مایی از نظر اکثر گردشگران تماشای نبردهای MUAY THAI است. این نبرد ریشه در فرهنگ تایلند دارد و هر شب مبارزان مشهور نبرد دارند. بازار شبانه چیانگ مای در جاده CHANG KLAN قرار دارد.

کلاس های آشپزی چیانگ مای

تور تایلند

چیانگ مای بهشت طرفداران خوراک سالم است. رستوران های بی شماری خوراک ارگانیک یا گیاهی سرو می کنند. اکثر دیگر رستوران های تایلندی شامل سس ماهی و پاستای میگو می شود. چون تمرکز رستوران های چیانگ مای روی خوراک سالم است، چندین مزرعه ارگانیک و کلاس آشپزی در سرتاسر چیانگ مای دایر است. بیشتر کلاس های آشپزی چیانگ مای نیم روز برگزار می شود. اگر به آشپزی علاقمندید شدیدا پیشنهاد می کنم در این کلاس ها شرکت کنید چرا که تنوع سبزیجاتی و نحوه ترکیب آن ها در غذای تایلندی قطعا شما را شگفت زده می کند. من برنامه همه کلاس ها را نمی دانم ولی اکثر کلاس ها اینگونه پیش می رود:
1. ترانسفر از هتل به بازار محلی
2. گشتن در بازار محلی و توضیح در مورد مواردی نظیر برنجی که بیشتر مردم تایلند استفاده می کنند و طرز تهیه شیر نارگیل
3. تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای منوی که قرار است آموزش داده شود (پنیر توفو پخته، سوپ TOM YUM، رول SPRING، PAD THAI، برنج همراه انبه، چندین خوراک با مرغ و موز پخته)
4. آموزش در مورد نوع سبزیجات و اساس آشپزی تایلندی
5. کلاس آشپزی
6. ترانسفر به هتل
هزینه: حدود 1200THB نصف روز

پرواز میمون!

تور تایلند

در میان درختان بلندقامت پارک MAE TAKHRAI، صدای فریاد به گوش می رسد. این فریاد میمون ها نیست، این صدای فریاد شادی گردشگرانی است که با زیپ لاین بر فراز درختان پرواز می کنند.
پرواز میمون (FLIGHT OF THE GIBBON) یکی از جاذبه های گردشگری چیانگ مای که خاطره ای هیجان انگیز از تور تایلند را در ذهنتان ثبت می کند: پرواز میمون با 30 ایستگاه که حدود 5 کیلومتر در میان جنگل کشیده، به عنوان مرتفع ترین زیپ لاین انفرادی آسیا (800 متر) شناخته می شود. علت اصلی این نامگذاری، معرفی دوباره این گونه جانوری در حال انقراض است.
ورودی: 3999THB
وب سایت رسمی: www.treetopasia.com

جنگل چیانگ مای

تور تایلند

تور چیانگ مای بدون سفر به طبیعت بکر تایلند تکمیل نمی شود. تور کوتاه مدت به جنگل های تایلند شمالی را از دست ندهید. برای مثال برنامه تور 3روزه به قرار زیر است:
1. پذیرایی
2. غذای ارگانیک
3. شنا در زیر آبشار
4. ملاقات با بومیان و آشنایی با سبک زندگی آنان
5. فیل سواری
6. رفتینگ رودخانه
7. ماهیگیری
8. تفریح دور آتش
9. کلاس آشپزی بومی کوتاه مدت
10. گردش در جنگل و شالیزار
هزینه: 3500THB

DOI SUTHEP

تور تایلند

در شمال غربی چیانگ مای بر فراز کوه DOI SUTHEP می توانید WAT PHRA ملقب به DOI SUTHEP را ببینید. اگر تور شما ترکیبی با تور بانکوک است، حتما با خود می گوید بازهم WAT؟ اما پیشنهاد می کنم این جاذبه گردشگری چیانگ مای را از دست ندهید. این مکان یکی از مهم ترین معابد مقدس تایلند است که در مقایسه با بقیه جلوه بیشتری دارد. چندین آبشار در مجاورت DOI SUTHEP قرار دارد: آبشار MAE SA، آبشار HUAY KAEW و آبشار MONTHANTHAN. هریک از این آبشارها از جاده اصلی قابل دسترس است.

image

جذاب ترین معابد تایلند

  • تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴
یکی از جاذبه های منحصر به فرد تایلند،معابد بودایی آن است که بیشتر از فرهنگ شرق دور تاثیر گرفته است.در این مقاله شما را با جاذبه هایی آشنا می کنیم که تایلند را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری آسیا تبدیل کرده است:

گشتن در کوهستان DOI SUTHEP جاذبه های خاص خود را دارد. DOI SUTHEP حدود 9 مایل از چیانگ مای فاصله دارد. به سمت پارک ملی حرکت کنید، DOI SUTHEP حدود 20 دقیقه از ورودی پارک ملی به سمت کوهستان فاصله فاصله دارد.
هزینه: اکثر جاذبه های گردشگری تایلند در این منطقه رایگان هستند. آبشار MONTHANTHAN 300THB

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی